علاوه بر ارائه طرحهای مرتبط به پروژه ها، محوطه ها و فضای سبز، برق، روشنایی و نورپردازی، تأسیسات مکانیکی شرکت نورپردازی ساختمان و آبنمای موزیکال

آبنمای ثابت و متحرک، طراحی در کلیه بخش های مهندسی و تولید محصول شرکت نورپردازی ساختمان و آبنمای موزیکال نیز جاری می باشد.
و به عنوان یکی از ارکان گروه در سه بخش فنی و مهندسی، پشتیبانی فروش و پروژه ها به عنوان عامل کلیدی ارائه خدمات می نماید.در زیر چکیده ای از خدمات این واحد ارائه می گردد.

خدمات طراحی در این بخش عبارتند از:

۱- طراحی مدارات الکترونیکی شامل سخت افزارها و نرم افزارها: خروجی این بخش منجر به ساخت و تولید انواع ساختارهای کنترلی با عملکردهای مختلف، سیستم های DMX شامل RX، TX و Repeater، و لامپ های LED جهت انواع چراغ ها می باشد.

۲- طراحی محصول: کیس انواع چراغ های تولیدی این شرکت از لحاظ شکل، فرم، اندازه و درجه حفاظتی، خروجی این بخش است.

طراحی فاز یک و دو در گام های اولیه اخذ پروژه، شبیه سازی گرافیکی (در صورت نیاز ساخت انیمیشن) و ارائه نقشه های تفصیلی تأسیسات ساختمانی و تأسیسات الکتریکی و مکانیکی و سایر جزئیات اجرایی مرتبط، از خدمات این واحد می باشد. عقد قراردادهای طراحی پروژه ها نیز در این بخش انجام می گردد.

علاوه بر ارائه طرحهای نورپردازی متعددی چون طراحی محوطه پارک سراب قروه، محوطه بوستان شهید باکری و محوطه بوستان باران، مجتمع تجاری سارینا، محوطه شهرک مهرگان و … ، و همچنین پس از مشاوره و طراحی آبنماهای میدان شهدای مشهد، این شرکت هم اکنون افتخار طراحی آبنمای متحرک و موزیکال دریاچه ائل گلی تبریز را در کارنامه خود دارد.

یکی از خدمات شرکت طرح و فن آبگینه، ارائه ایده های طراحی در سطوح مختلف از مشاوره اولیه تا ارائه شبیه سازی ها را شامل می شود. این خدمات پس از نیازسنجی در واحد فروش و در راستای اصول مشتری مداری و جلب رضایت مشتری به واحد طراحی منتقل می شود.

شرکت آبگینه پس از عبور از بخش مناقصات و عقد قراردادهای اجرایی و با تشکیل کارگروه مدیریت اجرایی پروژه با ساختار کنترل پروژه و رعایت اصول طراحی گام به گام بترتیب زیر به امور اجرایی پروژه ها و مدیریت پیمان ها مبادرت می ورزد.

۱- طراحی فاز۲ (نقشه های محوطه ای و الکتریکی و مکانیکی) با جزئیات اجرائی

۲- طراحی و ساخت سازه های مناسب جهت اجرای مطمئن و سریع

۳- چینش گروههای کاری بر اساس تخصص

ارتقاء سطح علمی کارکنان در واحدهای مختلف اولویت اول واحد آموزش است. علاوه بر این مهم، این واحد با توجه به رشد سریع دانش و فناوری به برگزاری دوره های تخصصی برای افراد مرتبط با حوزه های نور و روشنایی مبادرت می ورزد.

این واحد با توجه به ارتباط مستمر با مشتریان، علاوه بر شناخت کامل بازار داخل و آشنایی با تکنولوژی های روز دنیا و ارتباط با شرکت های مطرح در کشورهای اروپایی و آسیایی، به ارائه محصولات با کلیه ابزارهای تبلیغاتی می پردازد.

در این واحد علاوه بر رسیدگی به امور مالی و اداری پرسنل، فرایندهای مالی اعم از خرید و فروش انجام می پذیرد.

پس از هماهنگی با واحد بازرگانی و پشتیبانی، تأمین قطعات کارگاه های تولیدی شرکت و مونتاژ و اسمبل در این واحد انجام گرفته و محصولات تولیدی پس از کنترل کیفیت به خریدار ارائه می گردند.